جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

رئیس سازمان اداری و استخدامی خبر داد؛ ثبت نام ۵۲۰ هزار نفر برای ۲۸ هزار پست استخدامی در سال جاری

  • کد خبر: ۲۰۶۵۶۰
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
رئیس سازمان اداری و استخدامی خبر داد؛ ثبت نام ۵۲۰ هزار نفر برای ۲۸ هزار پست استخدامی در سال جاری
رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به بهبود بهره وری در کشور ، گفت: بهره‌وری در سال‌ ۱۳۹۰ منفی ۰.۶ بوده که البته در سال‌های اخیر بهبود کرده و حدود ۳ و ۷ دهم رشد کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز میثم لطیفی در اجلاس رونمایی از نظام بهره‌وری در آموزش عالی، پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه رشد کشور در گرو رشد سرمایه انسانی و افزایش بهره‌وری است، نقش دانشگاه‌ها را در این زمینه مهم خواند و گفت: بهره‌وری دانشگاه و بهره‌وری از دانشگاه از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.

وی با بیان اینکه بهره‌وری تابعی از کارایی و اثربخشی است، یادآور شد: برخی معنای کارایی و اثربخشی را خلط می‌کنند که اشتباه است. بهره‌وری علم به نافع بودن آن است. علم باید یا واجب باشد یا مستحب یا مشکلی را حل کند. از دانشگاه انتظار می‌رود که با سنجه‌ای کارایی و اثربخشی را ارزیابی کند.

لطیفی با اشاره به اینکه موضوع بهره وری در اقتصاد بسیار مهم است البته دانشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف بهره وری اقداماتی را می‌توانند انجام دهند، تصریح کرد: در سال جاری حدود ۵۲۰ هزار نفر برای ۲۸ هزار صندلی در آزمون استخدامی اموزش و پرورش ثبت‌نام کردند. تصمیم گرفتیم سه برابر ظرفیت برای مصاحبه اعلام کنیم؛ اما تعداد افرادی که حداقل نمره را کسب کردند کمتر از سه برابر ظرفیت و چیزی حدود ۵۷ هزار نفر بود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه بهروری در کشور طی سال اخیر رشد داشته است، تصریح کرد: بهره‌وری در سال ۱۳۹۰ منفی ۰.۶ بوده است. البته در سال‌های اخیر بهبود کرده و حدود ۳ و ۷ دهم رشد کرده است.

لطیفی با اشاره به نتایج یک گزارش خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد که با افزایش مدرک تحصیلی، بهره‌وری کارکنان کاهش یافته است. دلیل این مسئله می‌تواند پایین آمدن کیفیت آموزش، بی‌ارتباطی رشته و شغل افراد یا اشتغال افراد با مدرکی بالاتر برای کاری پایین‌تر باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از رونمایی این سند گفت: دکتر زلفی گل از روز اول فعالیت خود دانشگاه ماموریت گرا را تعریف کردند که ارتقای علم و دانش از شاخص‌های ان است و با افزایش بهره وری امکان پذیر خواهد بود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->